Класифікація моторних олив по ILSAC
ILSAC (International Lubricant Standartization and Approval Committee) - це Міжнародний Комітет по Стандартизації і Апробації Моторних Олив. Був створений по ініціативам Американською асоціацією виробників Автомобілів (Аама) і Японської Асоціацією Виробників Автомобілів (JAMA) з метою посилення вимог, що пред'являються до виробників моторних олив для бензинових двигунів.
Класифікацію ILSAC необхідно розглядати як підклас (правильніше сказати «категорію») в API класифікації, хоча вона і є самостійною. Але що ж дає такий підклас і чим він відрізняється просто від API?
Від стандартизації API стандарт ILSAC додатково посилює вимоги до:
- підвищеної стійкісті до зрушення (олива виконує свої функції навіть при підвищеному тиску)
- обов'язково присутня економія палива (використання оливи стандарту можна заощадити на витраті палива);поліпшена фільтрація при знижених температурах
- низька летючість оливи (моторні масла з часом витрачаються (угар, летючість і все таке), ця якість знижує витрату оливи)
- мала присутність фосфору в оливі (каталізатори прослужать довше)
- знижене піноутворення
- знижена в'язкість оливи (особливо помітно на високопотужних двигунах ).
На сьогоднішній день офіційно стандартизовані 5 категорій ILSAC - GF-1, GF-2, GF-3, GF-4, GF-5.
- GF-1 - введена в 1994 році і безнадійно застарла. Абсолютно збігалася з API SH. Включала в себе початкові вимоги до моторних олив японських і американських автомобілів.
- GF-2 - з 1997 року збігається з API SJ, на сьогоднішній день теж є застарілою.
- GF-3 - з 2001 року відповідає API SL. Пред'явлені підвищені вимоги по екологічності вихлопної системи, економії палива, забезпечення продуктивності двигуна при критичних навантаженнях і по терміну служби. Теж вважається застарілою, проте досі використовується.
- GF-4 - з 2004 року відповідає API SМ, перекривиє стандарти починаючи GF-3 за всіма параметрами: поліпшені миючі властивості та економія палива, посилені вимоги до вмісту фосфору до 0,08%. Більш довго зберігає свої властивості на весь період експлуатації.
- GF-5 - введений в 2010 році разом з API SN. Стандартизовані масла призначені для забезпечення високої захисту поршнів і турбокомпресорів від високотемпературних відкладень, високі вимоги пред'являються до шламоутворення. Головна відмінність від попередніх версій - можливість застосування в двигунах, що використовують біопаливо. Найновіший захист систем токсичності вихлопних газів (на даний час). Максимально збільшений інтервал заміни оливи. Є визначальним стандартом для всіх двигунів останнього покоління.